Vilkår og betingelser
Vilkår og betingelser
1. Generel information
Disse vilkår og betingelser gælder for fjernaftaler indgået i e-shoppen www.4barista.dk mellem sælger og køber i henhold til lov nr. 102/2014 Coll. om forbrugerbeskyttelse i forbindelse med salg af varer eller levering af tjenester på afstand.
Sælger er NajTrade sro, Húskova 31, 040 23 Košice, Slovakiet. Virksomhedens identifikationsnummer 50590502, skatteregistreringsnummer 2120382396, momsnummer: SK2120382396. Telefon nummer. +421 944 750 100, e-mail: info@4barista.dk Registreret i handelsregistret for District Court Košice I, Section Sro, filnr. 40217 / V.
Køber er en forbruger, det vil sige en fysisk person, der ved indgåelse og opfyldelse af en forbrugeraftale ikke handler i udøvelsen af sit erhverv eller erhverv. Indkøb foretaget af iværksættere er underlagt handelsloven nr. 513/1991 Saml.
Tilsynsmyndigheden for forbrugerbeskyttelse er SOI Inspectorate for Košice-regionen, Vrátna no. 3, 043 79 Košice 1.
Retur adresse:
Packeta.de
92888698 - oekokapseln.de
Schloßplatz 2
086 48 Bad Brambach
Germany
2. Ordre og kontrakt
Afsendelse af en gennemført ordre fra Køber betragtes som et forslag om indgåelse af en kontrakt i overensstemmelse med Civil Code, baseret på Sælgers tilbud i e-shoppen. Kontrakten er indgået, når Sælger bekræfter ordren.
3. Produktpriser
Alle produktpriser i e-shoppen er endelige og inkluderer alle afgifter. Sælger er momspligtig. Produktprisen inkluderer ikke forsendelsesomkostninger, disse er anført her https://www.4barista.dk/shipping.html og i indkøbskurven inden bestillingen gennemføres, hvor Køber også kan se den samlede pris på bestillingen, inkl. forsendelsesomkostningerne.
Alle tilbud og specialpriser opført på denne hjemmeside er gyldige indtil de anførte produkter er udsolgt.
Køber anerkender, at der kan være tilfælde, hvor kontrakten mellem sælger og køber ikke indgås, især i tilfælde af, at køber bestiller varer til en pris, der er offentliggjort ved en fejl som følge af en fejl i sælgers internt informationssystem eller en fejl begået af en medarbejder. Sælger er i et sådant tilfælde berettiget til at træde tilbage fra kontrakten, også efter at Køber har modtaget en e-mail, der bekræfter sin ordre, som sælger vil informere Køber om. Eksempler på, hvornår en forkert offentliggjort pris kan forekomme, omfatter, men er ikke begrænset til, følgende tilfælde:
- varens pris er forkert ved første øjekast (f.eks. tager den ikke højde for købsprisen eller varens sædvanlige pris),
- varens pris mangler eller har et eller flere ekstra cifre,
- rabatten på varerne er mere end 50%.
I tilfælde af tvivl om, hvorvidt varen reelt er nedsat, eller om der er en åbenlys fejl i varens pris, er Køber forpligtet til at kontakte Sælger og verificere oplysningerne om prisens rigtighed.
4. Betaling for varerne
Sælger accepterer betaling for de bestilte varer på de måder, der er angivet på siden https://www.4barista.dk/shipping.html
En del af ordren afgivet i e-shoppen er Købers forpligtelse til at betale Sælger prisen på de bestilte produkter.
5. Levering af varer
Standardleveringstiden afhænger af hvert land (men er normalt op til 5 arbejdsdage). Hvis leveringstiden ændres, vil Sælger kontakte Køber efter at have modtaget ordren. Ved forudbetaling sender Sælger først varerne, efter at betalingen er krediteret Sælgers konto.
Varerne anses for at være modtaget af Køber på det tidspunkt, hvor Køber eller en tredjepart (udover transportøren) udpeget af Køber accepterer alle dele af de bestilte varer, eller, hvis (a) varerne bestilt af Køber Køberen i en enkelt ordre leveres separat på tidspunktet for accept af den sidst leverede vare; (b) leveringen sker i flere dele eller stykker på tidspunktet for accept af den sidst leverede del eller stykke; (c) varerne leveres gentagne gange i et bestemt tidsrum, på tidspunktet for accept af de første varer fra ordren.
6. Retningslinjer for klage
Sælger er ansvarlig for mangler ved produkterne, når de leveres til køber. Han hæfter ikke for mangler forårsaget af brug eller slitage. Ved varer solgt til en lavere pris hæfter Sælger ikke for den mangel, for hvilken den lavere pris er forhandlet. Hvis varerne ikke er letfordærvelige eller brugte, er Sælger ansvarlig for mangler, der opstår efter modtagelse af varen inden for garantiperioden (garantien).
Garantiperioden for nye produkter er 24 måneder og starter fra datoen for accept af varerne af Køber. Garantiperioden for brugte varer er 12 måneder. Hvis en brugsperiode er angivet på den solgte vare, dens emballage eller dens instruktioner, udløber garantiperioden ikke før udløbet af denne periode.
Garantibeviset udstedes efter anmodning fra Køber. Købsbevis er tilstrækkeligt til at fremsætte et krav.
Såfremt varen har en mangel, der kan udbedres, har Køber ret til at få den repareret uden beregning, rettidigt og nøjagtigt. Sælger skal afhjælpe manglen uden unødig forsinkelse.
Køber bør dog ikke fortsætte med at bruge det produkt, hvori manglen er konstateret. I tilfælde af en defekt, der opstår efter købet, skal manglen meddeles straks ved opdagelse og senest ved udløbet af garantiperioden. Når garantiperioden er udløbet, udløber retten til at gøre krav også gældende.
Slitage, der er iboende i et bestemt materiale eller brug, betragtes ikke som en defekt. Hvis arten af den solgte vare er af en sådan art, at dens levetid er kortere end garantiperioden, og hvis varen typisk er slidt ved regular brug, inden garantiperioden udløber, vil dette ikke blive betragtet som en defekt.
Køber kan i stedet for at afhjælpe manglen anmode om omlevering af varen eller, hvis manglen kun rammer en del af varen, udskiftning af denne del, forudsat at dette ikke medfører uforholdsmæssigt store omkostninger i forhold til varens pris eller fejlens alvor. I stedet for at afhjælpe manglen kan Sælger altid erstatte den defekte vare med en ikke-manglende vare, medmindre dette volder Køber alvorlige vanskeligheder. Hvis manglen ikke kan ændres og forhindrer produktet i at blive brugt som et fejlfrit produkt, har Køber ret til at ombytte produktet eller træde tilbage fra kontrakten. Køber har samme rettigheder i tilfælde af mangler, der kan udbedres, men hvor køber ikke er i stand til at anvende varen forsvarligt på grund af manglens gentagelse efter reparation eller ved et større antal mangler. I tilfælde af andre uafhjælpelige mangler er køber berettiget til en rimelig rabat på varens pris.
Sælger udøver de rettigheder, der følger af ansvaret for mangler hos NajTrade sro, Hroncova 1, 040 01 Košice. Men hvis garantidokumentet angiver, at garantiservicen er tættere på Sælger eller Køber, skal Køber udøve retten til at reparere produktet i garantiservicen. Garantiservicen er forpligtet til at reparere produktet senest 30 dage.
I tilfælde af ombytning begynder garantiperioden ved levering af den nye vare. Det samme gælder, hvis den del, der er omfattet af garantien, er blevet udskiftet.
Afvikling af reklamationen betyder afslutning af reklamationsproceduren ved udlevering af det reparerede produkt, ombytning af produktet, tilbagebetaling af varens købspris, betaling af en rimelig rabat på produktets pris, en skriftlig anmodning om accept eller et berettiget afslag.
Ved reklamation skal Sælger straks eller i komplicerede sager, senest 3 hverdage fra reklamationsdatoen, i begrundede tilfælde, især når en kompleks teknisk vurdering af tilstanden pr. produktet eller tjenesten er påkrævet. Når klagebehandlingsmåden er fastlagt, skal klagen afgøres straks eller i begrundede tilfælde senere, men senest 30 dage fra klagedatoen. Ved udløbet af denne periode har Køber ret til at fortryde kontrakten eller ombytte produktet til et nyt.
Hvis Køber har fremsat et krav på Produktet inden for de første 12 måneder efter købet, kan Sælger kun afgøre kravet ved at afvise det på grundlag af en sagkyndig erklæring, uanset udfaldet af ekspertrapporten, og skal ikke kræve Køber skal betale omkostningerne til sagkyndig erklæring eller andre omkostninger til sagkyndig erklæring. Sælger er forpligtet til at give Køber en kopi af den sagkyndige udtalelse, der begrunder afvisningen af kravet, senest 14 dage fra datoen for reklamationens behandling. Hvis Køber fremsætter et produktkrav efter 12 måneder fra købsdatoen, og Sælger afviser kravet, vil Sælger i reklamationsbeviset angive, hvem Køber kan sende produktet til til sagkyndig vurdering. Hvis produktet sendes til den udpegede person til en ekspertudtalelse, afholdes omkostningerne til ekspertudtalelsen og alle andre relaterede omkostninger af Sælger, uanset resultatet af ekspertudtalelsen. Hvis Køber ved en sagkyndig vurdering godtgør, at Sælger er ansvarlig for manglen, kan Køber indgive en ny reklamation; garantiperioden udløber ikke under ekspertvurderingen. Sælger er forpligtet til inden 14 dage fra datoen for det fornyede krav at tilbagebetale alle omkostninger, der er afholdt til sagkyndig erklæring, samt for alle med rimelighed afholdte omkostninger. Et tilbagebetalt krav kan ikke afvises.
Sælger er forpligtet til at give Køber bekræftelse på kravet. Fremsættes reklamationen pr. e-mail, er Sælger forpligtet til straks at sende beviset for reklamationen til Køber; hvis det ikke er muligt at sende beviset med det samme, skal det sendes straks og senest sammen med beviset for klagebehandlingen; Bekræftelsen af reklamationen skal ikke fremsendes, hvis køber kan bevise reklamationen på anden måde.
7. Returner produkterne - Fortrydelse af kontrakten uden grund
Køber har ret til at annullere kontrakten inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne uden at angive nogen grund. Kun forbrugeren kan udøve denne ret.
Varerne anses for at være modtaget af Køber på det tidspunkt, hvor Køber eller en tredjepart (udover transportøren) udpeget af Køber accepterer alle dele af de bestilte varer, eller, hvis (a) varerne bestilt af Køber Køberen i en enkelt ordre leveres separat på tidspunktet for accept af den sidst leverede vare; (b) leveringen sker i flere dele eller stykker på tidspunktet for accept af den sidst leverede del eller stykke; (c) varerne leveres gentagne gange i en bestemt periode på tidspunktet for accept af de første varer fra ordren.
Køber kan træde tilbage fra kontrakten om levering af varer inden fortrydelsesfristens begyndelse.
Køber kan ikke fortryde kontrakten, når:
- salg af varer sker i henhold til forbrugerens specifikke krav, skræddersyede produkter eller varer, der udtrykkeligt er designet til én forbruger,
- salget af varer er genstand for hurtig forringelse eller fordærvelighed,
- varerne sælges i en beskyttende beholder, som ikke bør returneres af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og hvor beskyttelsesbeholderen er blevet brudt efter levering (f.eks. låg beregnet til at komme i kontakt med fødevarer),
- salg af varer kan i sagens natur være uadskilleligt blandet med andre varer efter levering.
Køber kan udøve fortrydelsesretten skriftligt eller på et andet varigt medium (f.eks. via e-mail) eller ved at indsende en udfyldt formular , der er tilgængelig her.
Fortrydelsesretten kan også udnyttes ved at sende en fortrydelsesmeddelelse den sidste dag i 14 dages fristen.
Sælger skal inden for 14 dage efter modtagelsen af meddelelsen om annullering tilbagebetale til Køber alle betalinger modtaget af Sælger i henhold til eller i forbindelse med Kontrakten, herunder transport-, leverings- og forsendelsesomkostninger og andre omkostninger og gebyrer. Sælger skal tilbagebetale Køber på samme måde som Køber har foretaget betalingen. Køber kan aftale med sælger en anden form for kompensation.
Sælger er ikke forpligtet til at betale ekstra omkostninger til Køber, hvis Køber udtrykkeligt har valgt en anden leveringsmetode end den billigste standardleveringsmetode, som sælger tilbyder. Tillægsomkostninger er forskellen mellem leveringsomkostningerne valgt af Køber og prisen for den billigste standardleveringsmetode, som Sælger tilbyder.
I tilfælde af fortrydelse er Sælger ikke forpligtet til at tilbagebetale betalingen til Køber, før varen er leveret til Køber, eller indtil Køber godtgør, at varen er sendt til Sælger, medmindre sælger foreslår, at varerne afhentes af Køber selv eller af en af denne bemyndiget person.
Køber er forpligtet til at returnere varerne eller aflevere dem til sælger eller til en af sælger bemyndiget person til afhentning inden for 14 dage fra fortrydelsesdatoen. Denne frist anses for overholdt, hvis varen er afleveret til transport senest den sidste dag i fristen. Denne frist anses for overholdt, hvis godset er afleveret til transport senest den sidste dag i nævnte frist.
Køber afholder i tilfælde af fortrydelse alene omkostningerne ved returnering af varerne til sælger eller til den af sælger bemyndiget til at modtage varen, samt omkostninger til returnering af varer, som på grund af deres art ikke kan returneres pr. stolpe.
Køber er ansvarlig for enhver værdiforringelse af varerne som følge af håndtering af varerne ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes egenskaber og funktionalitet.
Køber har mulighed for at teste varens funktionalitet efter levering, men kan ikke benytte varen, hvis han fortryder kontrakten. For at fastslå varens art, egenskaber og funktionalitet bør forbrugeren kun håndtere og kontrollere varerne på samme måde, som han ville have lov til at gøre i en almindelig butik. Køber er forpligtet til at håndtere og efterse varerne med omhu i fortrydelsesfristen.
8. Alternativ tvistbilæggelse
Køber - Forbruger - har ret til at rette henvendelse til Sælger (f.eks. pr. e-mail), hvis han ikke er tilfreds med den måde, Sælger har håndteret sit krav på, eller hvis han mener, at sælger har krænket sine forbrugerrettigheder. Hvis Sælger nægter at besvare denne anmodning eller undlader at svare inden for 30 dage efter afsendelsen, har forbrugeren ret til at klage til et alternativt tvistbilæggelsesorgan (ADR-organ) i henhold til lov nr. 391/2015 Coll. ATB-organer er institutioner og autoriserede juridiske enheder i henhold til § 3 i lov nr. 391/2015 Coll. Listen over ADR-enheder kan findes på webstedet for Den Slovakiske Republiks økonomiministerium. www.mhsr.sk . Forbrugeren kan indgive begæring på den måde, der er angivet i § 12 i lov nr. 391/2015 Saml.
Forbrugeren kan også indgive en klage gennem ADR Alternative Dispute Resolution Platform, tilgængelig online på https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Alternativ tvistbilæggelse kan kun anvendes af en Forbruger - en fysisk person, der ved indgåelse og opfyldelse af en forbrugeraftale ikke handler i forbindelse med sit erhverv, erhverv, erhverv eller kald. Alternativ tvistbilæggelse vedrører kun tvister mellem Forbrugeren og Sælger, der udspringer af eller er relateret til Forbrugerkontrakten. ADR gælder kun for fjernaftaler. ADR gælder ikke for tvister, hvor tvistens værdi ikke overstiger 20 EUR. ADR-organet kan kræve, at forbrugeren betaler et gebyr for at indlede en ATB-procedure op til maksimalt 5 EUR inklusive moms.
9. Persondatabeskyttelse
Formålet med behandlingen af personoplysninger er at bruge dem til opfyldelse af den forbrugeraftale, som Sælger indgår med Køber ved at afgive en ordre i denne netbutik. Denne forbrugeraftale er også det juridiske grundlag for behandling af Købers data. Levering af købers data er et kontraktligt krav, der er nødvendigt for indgåelse af kontrakten. Udlevering af personoplysninger er en betingelse for køb i Sælgers e-butik. Undladelse af at give Sælger alle nødvendige personlige oplysninger kan resultere i manglende indgåelse af købsaftalen.
Ved behandling af personoplysninger skal Sælger handle i overensstemmelse med lov 18/2018 om beskyttelse af personoplysninger og skal kun behandle de personoplysninger, der er nødvendige for indgåelse af en forbrugeraftale.
Sælger behandler Købers personlige data på regular-basis.
Købers personoplysninger vil blive opbevaret i Sælgers informationssystem i ti år.
Køber har ret til og mulighed for at opdatere personoplysningerne i online-tilstand på hjemmesiden for onlineshoppen, i kundeområdet, efter login eller i anden form (via e-mail, skriftligt).
For forbrugerkontrakten kan personoplysninger videregives til tredjemand - kurerfirmaer og den virksomhed, der behandler regnskabsbilag.
Der videregives ingen personlige oplysninger om køber.
Sælger kan give kundens personlige oplysninger (i det omfang: e-mailadresse) til Heureka Shopping sro udelukkende til formålet med "Verified by Customer"-programmet, for at modtage feedback fra køber vedrørende købet foretaget i sælgers e- butik.
Køber har ret til at få bekræftelse fra Sælger på, hvilke af købers personoplysninger, der behandles i sælgers e-butik. Køber har ret til at få adgang til sådanne data, samt til formålet, hvortil de behandles, kategorierne af data, der behandles, for hvem persondata stilles til rådighed, varigheden af opbevaring af personoplysninger, om der træffes automatiske individuelle beslutninger, herunder profilering.
Den første levering af ovenstående personoplysninger til Køber er gratis. Gentagen levering af de personlige data, som køberen anmoder om, vil blive opkrævet som et administrationsgebyr på €5.
Køber kan kræve, at sælger retter eller udfylder ufuldstændige personoplysninger vedrørende køber. Køber kan anmode om, at hans data slettes eller at behandlingen af sådanne data begrænses. Køber kan også gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger.
Behandlingen af Købers personoplysninger er også nødvendig for arkivering (for at opfylde Sælgers forpligtelse baseret på lovgivningen i Den Slovakiske Republik, f.eks. at opbevare regnskabsdokumenter i ti år). Hvis Køber anmoder om sletning af personoplysninger behandlet i forbindelse med købsaftalen, kan dennes anmodning blive afvist.
Køber har ret til at kræve, at Sælger begrænser behandlingen af Købers personoplysninger, hvis Køber bestrider nøjagtigheden af personoplysningerne i den periode, der er nødvendig for, at Sælger kan verificere rigtigheden af personoplysningerne.
Køber har ret til at modtage de personoplysninger om ham, som han har givet til Sælger, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Køber har ret til at overføre disse personoplysninger til en anden operatør, hvis det er teknisk muligt.
Køber har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af hans data til direkte markedsføringsformål. Han kan også gøre indsigelse, hvis hans data behandles til sælgerens legitime interesse.
Hvis køber har mistanke om, at hans/hendes data behandles ulovligt, kan han/hun indgive en anmodning til Kontoret for Beskyttelse af Personoplysninger om at indlede proceduren for beskyttelse af personoplysninger.
Ovenstående privatlivspolitik om persondataoplysninger gælder også for prækontraktuelle forhold (dvs. at registrere sig i en e-butik for et fremtidigt køb eller for eksempel anmode om et tilbud eller information om sælgers varer og tjenester)
10. Afsendelse af e-mails
Sælger har ret til at sende følgende typer e-mails til køber:
- transaktions-e-mails - information om ordrestatus,
- anmodning om vurdering af købte produkter (maksimalt 1x pr. ordre med mulighed for at afmelde),
- personlige produktkøbsanbefalinger baseret på allerede købte produkter (maksimalt 1x om måneden med mulighed for at afmelde).
11. Cookies
For at sikre, at netbutikken fungerer korrekt, kan Sælger opbevare små datafiler - cookies - på Købers enhed, som gør det muligt for netbutikken at huske data om aktiviteter og indstillinger (f.eks. loginnavn, sprog, skriftstørrelse mv. .) i en vis periode. Sælgers netbutik anvender cookies til at huske købers brugerindstillinger og til nødvendig funktionalitet af netbutikken eller til markedsføringsformål. Købere kan slette alle cookies, der er gemt på deres enhed, og om nødvendigt indstille deres enheds internetbrowser til at forhindre, at cookies gemmes. I dette tilfælde skal den shopper muligvis manuelt redigere nogle indstillinger, når han vender tilbage til onlinebutikken, og nogle onlinebutikstjenester eller funktioner fungerer muligvis ikke.